Tuesday, July 8, 2014

Pembelian SHAKLEE Secara Online

Assalamualaikum

Rasanya belum terlambat Ju nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan AL-Mubarak kepada Uols semua dimana pintu-pintu Syurga dibuka dan pintu-pintu neraka ditutup. Semoga kita dapat memanfaatkan bulan ini sebaiknya.

Harini Ju nak share how to make order direct dengan SHAKLEE via Online. Nowadays semua benda nak buat online kan. Kemudahan dah ada depan mata, kena lah guna. Kalau tak Khufur nikmat pulak. Ye dak?? ahaks! 

Setiap orang yang membeli supplement ni memerlukan guidance dari orang yang lebih tahu tentang produk tersebut. Kalau dalam Shaklee, Korang akan di bantu oleh Shaklee Independent Distributor (SID). Mereka akan suggestkan supplement apa yang sesuai dengan masalah yang korang hadapi dan akan guide korang cara pemakanan yang terbaik. 

But, mungkin bagi sesetengah orang memandang SID sebagai orang yang mengaut keuntungan semata-mata. So mereka kurang percaya dengan SID dan lebih suka mencari sendiri cara apa yang terbaik untuk diri mereka.. ye dak? Zaman IT ni, semua hujung jari. So everything boleh google je. 

Tapi timbul masalah masa nak buat pembelian. Sebelum ni, Bila nak buat pembelian perlu melalui SID. Betul tak? Hanya yang ada membership sahaja yang boleh membeli secara online direct dengan Shaklee. Orang yang bukan member tak boleh nak masuk dalam sistem Shaklee secara online. 

Ok! berita baik untuk korang semua! sekarang korang semua dah boleh membuat pembelian secara online. Ya! ONLINE! Tapi macam mana?? Mudah je! korang just klik link ni SHAKLEE ONLINE atau klik pada gambar kat bawah ni.




  1. Firstly korang baca dulu online ordering agreement. Lepas dah baca dan faham term and condition die, korang klik agree
  2. Then, korang just tick which one produk yang korang nak beli and klik button checkout kat hujung belah kanan. 
  3. Masukkan personal detail. Check detail penghantaran tu betul-betul tau! After confirm klik continue
  4. Check produk yang korang order kat order summary and then klik proceed payment
  5. Masukkan detail. Pembayaran boleh di buat melalui credit/debit card. Last but not least, Confirm payment. 
  6. Done!


SELAMAT MENCUBA!!!



With Love,
Ayujue

No comments:

here