Monday, December 17, 2012

Monsta Cafe, Johor Bahru

haloo...apa kabar kamu semua??heee...




ada yang bertanya..

"profile pic ju yang birthday celebration tu kat mana ea? teringin la nak minum coffee yang ada gambar-gambar macam tu.."


okayh..entry ni khas untuk kamu..ye..kamu yang tengah bace tu..hehe..=) i'm so sorry dear..ambil masa nak update..cik ayujue sibuk pergi kenduri-kendara orang..kenduri sendiri bila lagi??okayh..ini soalan sensitip! grr~ okayh..sila stop cerita pasal wedding orang! haha..


okayh..inilah cafenye...tengok dari luar pun dah jatuh cinta kan? Cafe ni terletak di area Nusa Bestari..sederet dengan Old Town..


cheese cake and macaroon khas dari kak wanie =) thanks my dear wanie!

05 december lepas birthday my lil sista (adeq) yang ke 18..kebetulan pulak time tu die ada di jeybee...ohh maiiii!! terpaksa rela la si kakaknya celebrate birthday die kan..hehe.."terpakse"?oh..sungguh tak bagus! sila jangan contohi kalau nak jadi kakak mithali..=P


my lil sis "adeq" 

Pada awalnya kitorang memang ada plan nak pergi makan-makan..cume belum ada masa yang sesuai untuk keluar.. so sehari before birthday adeq, kitorang buat last minute plan untuk keluar makan-makan..plan punya plan..macam-macam tempat makan keluar..last-last MONSTA CAFE jadi pilihan..hehe..kenapa monsta cafe? firstly sebab kak as and uzair pun belum penah ke sana..secondly, sebab tempat tu agak "keanak-anakan" sikit..tersangat la sesuai untuk budak yang baru nak matang tu kan..hehe =P


After solat isyak..kitorang terus gerak ke sana..tak boleh nak huhahuha sangat sebab esoknya kitorang ada kelas..so, kena lah pulang awal..kalau tak "kesiangan" pula nanti..sementara menunggu makanan sampai, sempat la kitorang bergambar sakan sekejap..haha...masa yang ada harusslah di manfaatkan..betul tak?ahaks!



Bagi ju, perkara paling penting  bila nak buat pemilihan tempat makan ialah makanannya..sedap or tak! kalau tak sedap, secantik mana sekalipun cafe tu, memang takkan jadi best lah kan...nama pun tempat makan..and niat untuk datang, pastinya untuk memenuhkan perut yang kosong..hehe..kalau makanan tak sedap boleh hilang selera! ye tak? =) dan makanan di Monsta Cafe ni bukan saje comel..tapi sangat sedap! harga pun affordable la..makan besar sekali sekala kan..kalau selalu boleh bankrupt juga..=P


selain tu, decoration kat sini memang tersangatlah cantik...sesuai untuk semua peringkat umur..chewwahhh..maksud ju sesuai kalau nak bawak kanak-kanak sebab ada deco ala-ala playground gitew..and kalau nak dating pun okay juga sebab ada environment yang romantic...open air lagi...! hehe..(gatai nak romantic bagai kan..haha)

"open air"

decoration yang cantik!


and..cute!

selain daripada tu juga, cafe ni boleh reserve untuk birthday party..so klau nak celebrate birthday boleh booking awal-awal...nanti diorang akan reservekan tempat untuk korang...siap ada pakej lagi untuk birthday party taw! Tapi time ni ju takde reserve pun..celebrate kecil-kecilan je..hehe..walaupun kecil-kecilan..layanan dorang superb okayh! siap ada pasang birthday song bagai! hehe..kellaaass!


HAPPY BIRTHDAY ADEQ..semoga usia dapat mematangkan diri dan fikiran..=)


lastly, thanks kat semua kawan-kawan yang sudi meluangkan masa, tenaga n duit untuk sambut birthday adeq..dah pasti lepas ni adeq tak boleh nak lupa kakak-kakak and abang yang rajin melayan kerenah die tu..hehe..=) thanks! uols memang kelassss!!!

main suap-suap pulak..ololoo...so sweett =P


kalau tanye ju best atau tak tempat ni...? jawapan ju semua terjawab bila korang tengok pic-pic tadi kan..betul tak? harusslah best! for those yang suke lepak-lepak and bersantai ngan kawan-kawan memang sesuaii sangat!

p/s : actually tengah stress ni..buat data collection tak abis-abis..nak mintak bantuan semua untuk doakan segala urusan ju di permudahkan...thanks uols!



4 comments:

NZ said...

lapar pulak tgk makanan :) hehe

Ayu Jue said...

jom mkan jom..heee =)

Cik Nor said...

bw cni./.:)

Ayu Jue said...

normi nieza >> thanks sudi singgah =)

here