Thursday, March 10, 2011

gold coast,australia

hello ppls!!how today?hehe...lame kan aku tak update belog nih??rindu tak?rindu tak?sila jawab rindu yep!!ngehhh...di atas kesebokan yang melande akibat kerja yang tertanguh-tanguh akhirnyer dapat jugak aku mencurik mase untuk menghapdet belog nih..heheh...

arini aku nak bawak korang berjalan-jalan ke aussie...actually, aku da balik aussie trip 24 feb aritu..tapi lambat hapdet sebab settlekan asgnment yang menimbun..hehe..best sangat dapat jalan-jalan kat sane!da best moment i will never forget!!nak taw kenape aku rase aussie best?jom...mesti korang pown rase best!!


  1. dapat jumpe ngan superb duper cute animals!!tersangat la chumel!!

ostrich ni sombong ok!!aku jalan ngan die pandang sebelah mate jerk!
(name pown dok sebelah kan..camne die nak pandang due belah mate..)ader ke patot!jeling-jeling ag tu!!die hengat die cun la konon..tak cun pown!!dushh~


kanggaroo ni plak layan lau kiter bagi die makan je..demand!law tak, tanak nye die pandang~aisshhh!binatang pown ader perasaan taw!


howwyeehhh!!!law g aussie tak sah la kan law tak cuddle koala nih!nampak cam teddy jerk kan!tapi berat ok!kuku da la panjang~g potong skang!!


yang ni korang mesti taw kan..kan...ni la sheep..chumel ok tengok anjing-anjing ni jadi pengembala biri-biri...dorang sangat la terlatih!kiut sangat tengok aksi dorang~nakal!!


penguin ni tak chumel sangat!mule-mule tengok cam kecewe jerk tengok penguin yang tak comel...huhu!!tapi....


bile tengok penguin yang ni...tak macam aku la yang paling exited kan..sampai rase tanak balik!!macam patung ok!!sebijik cam lam cite HAPPY FEET tu...cover macho jerk masing-masing..cett!!


yang ni si shark yang garang!aku dapat merase nek bot lam tasek yang ader shark ni !!janganta caye~naseb la shark tu ta berkenan pown ngan aku~ngehhh


yang kiut miut ni ape??hehe...dolphin~yep!pandai...dolphin ni sangat pandai dengar arahan orang..sweet jerk!!rase nak sangat pegang n maen-maen ngan die..tapi mahal bangat!rase tak bebaloi pulak!T_T


yang ni same sebijik ngan teddy bear yang biase kiter pelok tu taw!!rase macam nak pelok je..tapi awas!pola bear makan orang ok!saiz die pown da 3 kali gande saiz aku..law die telan aku pown ntah rase ke tak..huwaaa!!!
  1. movie world yang wat saye rase macam berade kat lam muvie!!


yang ni sume orang pown taw kan!ingat tak zaman kecik-kecik dok tengok KFC HOUR?hehe...bugs bunny n lola bunny ni sangat pandai men watak dorang..kewl!!



tweety bird pown ader!kompem kak teh jeles!


law ader tweety mesti kene ader Silvester kan..hehe..




yang nih sape tak kenal angkat tangan!!hero malaya~batman!!hehe..batman ni pandai cakap melayu ok~

batman : where're r u come from?
me : i'm from Malaysia
batman : BAGUSSS!
klik..klik..after amek picca ngan die aku pown cakap...
me : terima kasih
batman : i only know 1 word....

cehh!!da agak da..hahah.....


road runner~

ni makam scooby doo..hehe..sempat jerk snap dis pic after pening-pening lalat for da unexpected roller coaster!serik!

marilyn yang super duper gedixx chumel!!

cat women!dan lain-lain la..banyak sangat!!ngehh~
  1. macam2 game yang tersangat la extreme!

tengok muke riang kami lau maen roller coaster tuk kanak-kanak!kahkahkah...kalaw tak..pucat-pucat muke..hakhak...


cepat carik..mane aku!




yang nih tak la tinggi sangat..kire ok la..tengok yang ni pulak~



mai ai!!tinggi giler!dah tu kat dalam tu ade pulak maen jatuh kebelakang!!hadoi~gugo jantung i!


wahh!!tengok tu..yang nih aku tak naek sebab kpale aku gile pening sebab naek macam-macam game yang extreme..dah tu makan tak menentu pulak..maunyer tak pening-pening!




haha..giler kan..naek yang ni..teros rase nak mun....!huh!@_@
  1. pemandangan yang sangat chantek!




actually,banyak sangat nak citer kat korang sume sal trip to aussie nih...tapi mase tak mengizinkan...
thankz for reading dear!!

10 comments:

whitecappuccino said...

bestnyer dpt gi jalan2 jauh..

Ayu Jue said...

=)
ala..sume org pown bley g kn..
tp siyes best!

solomolo said...

wahhh...
best tue...
bulan 8 nie baru nak gi g0ld c0ast...
tue p0n kalo jadi...
InsyaAllah...


http://solomolo.blogspot.com/2011/03/gempa-bumi-di-jepun.html

walinong sari said...

wahh.. dia ade jumpa shark yg sebenar :p

Ayu Jue said...

solo molo>>g la..sangat best ok!!hehe...

Ayu Jue said...

miss shark>>awak patot pegi..g tengok shark yang sebenar!

#MalisaDeafJourney said...

waaaaa!
bes nye jue g situ...
nak g jugak!
hehehe :D

kisahwanida said...

Akak pun suka sangat gi ausie tapi akak tak gi Gold Coast.... temapat tu mmg hapening kan.... Just cover Melbourne & sydney. nantilah nan gi jugak...

Ayu Jue said...

ain nia>>best!!kamu harus g jugak..ngehhh~

Ayu Jue said...

kak intan>>wahh~syok la..bnyak jalan erk!next time g nak ikot!!ngehhh~

here