Friday, November 16, 2012

Garden by the bay, marina bay mall, Arab Street and Bugis Junction, Singapore

Alhamdulillah..kita masih lagi diberikan nafas untuk berjumpa dengan tahun 1434H iaitu tahun baru dalam bulan islam..semoga kita semua dilindungi daripada tipu daya syaitan dan mendapat keampunan Allah SWT..In syaa Allah =)

untuk menghabiskan sisa-sisa hidup sebagai seorang yang bergelar mahasiswa, ju dan kawan-kawan sibuk travel sana-sini untuk mencipta lebih banyak kenangan bersama..=) cheewwaah~
10 11 12..memang satu tarikh yang cantik..jatuh pula pada hari sabtu yang menyebabkan ramai yang cuba untuk memaknakan tarikh tersebut dengan cara masing-masing..ada yang kawin..ada yang tunang..ada yang baru bercinta..(eh..eh..semua nak lekatkan tarikh dengan hubungan cinta..apakah??hehe) Tapi bagi kitaorang, tarikh ini sangat bermakna..macam-macam berlaku dalam masa satu hari..ada yang manis..ada yang masam..ada yang pahit..tapi bila campur semua jadi bestt!!hehe

okayh..let starts journey..sila fokus..! =P ..

Pada tarikh tersebut, kitaorang travel ke singapore! ceh~macam jauh sangat travel kan..haha..(semangat sebab passport baru renew..ahaks!) awal-awal pagi lagi kitorang dah gerak dari UTM tercinta untuk elakkan jammed..tapi masuk ke singapore memang tak sah la kalau tak harungi jammed kan..huhu..kalau korang nak masuk ke singapore memang kena manage masa dengan betul..(tips ni!)faham-faham jela berapa ramai makhluk Allah yang keluar masuk ke sana setiap hari..Allahurabbi..memang padat macam tin sadin!hehe..

niat asal untuk pergi ke marina bay sand hotel..sampai-sampai je di singapore, kitorang dah tersesat masuk ke thomson Rd..actually bukan tersesat..tersalah masuk simpang je..tapi bagus juga sebab dapat tengok kawasan-kawasan elit di singapore! kawasan orang kaya-kaya uols! bukan senang~haha..

Destinasi pertama kitaorang pergi ke garden by the bay..niat asal nak parking and jalan-jalan sekitar garden je..best jugak garden ni.cantik dan menarik untuk photo shoot..jom tengok gambar-gambar di sekitar kawasan garden ni..confirm teruja nak pergi juga! *wink*










Dari garden by the bay ni ada jalan tembus ke marina bay mall..bagi korang yang suka barangan branded suka la shopping dekat sini..kitorang tak berniat untuk shopping disini..just nak jalan-jalan memandangkan orang lain dah balik bercuti..err..tapi ju dah terbeli something..haha..apa "something" tu?okayh..tu akan diceritakan kemudian..nanti kantoi..haha!eh?







selepas penat berjalan-jalan cuci mata, kitaorang ke  Arab Street.. okayh! kat sini baru boleh usya-usya barang yang nak di beli..bagi ju, kat Arab Street ni lebih kepada souvenir..kitaorang ke sini just untuk solat and makan..makan??semestinya nasi beriani and murtabak singapore yang menjadi pilihan..sedap okayh! yummy!



Kemudian kitaorang terus ke Bugis Junction..Kalau di marina bay tadi memang dapat cuci mata jela..kalau kat Bugis Junction ni, macam-macam ada..tak perlu nak diceritakan..jom tengok gamba..!! kat sini sempat juga ju zass sehelai dress..ohoi!




nak dijadikan cerita..masa ni la tayar kereta nak pancit kan..nasib baik ada bawa seorang hero malaya..so, dari tangan pegang pen bertukar jadi mekanik sekejap..haha..selesai tukar tayar barulah bergerak pulang ke tanah air..tapi tak boleh nak laju-laju..tayar kecik comel sebelah..hehe


satu pengembaraan yang menarik..!!
okayh..bagi korang yang nak tahu lebih berkenaan singapore boleh klik sini dan sini juga...
*mereka juga blogger ^_^ jom melawat and follow cerita menarik mereka =)~


p/s : tunggu entry seterusnya..nak cerita pasal batam pulak..huhu..(muntah hijau la korang baca entry ju..haha..) 


2 comments:

here