Wednesday, October 11, 2017

::KISAH SAYA DAN SHAKLEE::

Nak cerita tentang produk, mungkin dah ramai yang tahu dan kenal kebaikan Shaklee kan, tak perlu terangkan panjang lebar.

Jadi, harini Jue terpanggil untuk berkongsi kisah macam mana Jue boleh terjebak dengan bisnes Shaklee. Jue sebenarnya dah mendaftar sebagai SID 3 4 tahun lepas. Ya! Dah lama dah. Pernah je cuba berniat nak jual. Tapi main main. Akhirnya, give up!

Kenapa give up? Actually, masa tu Jue duduk dalam zon selesa. Which is sangat bahaya! Its not good. Once kita rasa selesa, memang kita takkan usaha sungguh sungguh. Rasa cukup. So, tak perlu pun usaha lebih untuk dapatkan extra. Itulah penipuan terbesar kepada diri sendiri.



Bulan Ogos tahun lepas terfikir untuk serius semula dengan Shaklee. Masa tu Master Lyana Hisham (MLH) pergi conference kat US. Iols is jelesss tengok dia dapat jalan jalan dengan 100% tajaan daripada Shaklee. Syoknyee!! ðŸ˜±Laju laju PM MLH bagitau hasrat nak aktif semula.

Banyak faktor kenapa Jue mula semula aktifkan diri dengan Shaklee. Salah satunya, Jue bukan dari family yang senang. Tapi, Jue memang jenis yang tak suka orang pandang Jue susah. Means takde duit, nak minta simpati orang lain. Oh no! Kita kena kerja kuat untuk dapatkan apa yang kita nak, dengan usaha sendiri.

"Rezeki Allah turunkan tidak pernah salah alamat dan akan datang tepat pada waktunya"

Betul! Once Jue betul betul serius nak buat Shaklee, Allah permudahkan jalan. Niat kita akan mendorong kita untuk bergerak! Mungkin 3 4 tahun lepas Jue belum mampu untuk menjadi leader kepada team Stupendous Gems yang ada sekarang.

Bulan pertama, Jue usaha sungguh sungguh. Jue capai bonus tiga angka. Walaupun tak capai target, syukur Alhamdulillah. Sekurang kurangnya nampak hasil.

Bulan seterusnya Jue cari mana kurangnya. Terus slow talk dengan mak, minta mak doakan setiap hari. Doa spesific untuk Jue rank up bulan tu. Allah mudahkan jalan. Jue dapat lahirkan 12 orang anak dalam team Stupendous Gems dalam masa yang sangat singkat. Alhamdulillah. Bulan yang sama Jue dapat rank up as Supervisor dan sekarang di rank Coordinator.

Sekarang Jue sedang berusaha untuk bantu anak anak Stupendous Gems rank up sama sama. Team Stupendous Gems pun semakin berkembang. Dah berkembang sampai level keempat and ada 133 orang ahli. Alhamdulillah. Well done guys! happy sangat dikurniakan anak anak bisnes yang positif dan bersemangat!

Master to be Ayujue | Stupendous Gems
www.wasap.my/60197671102

No comments:

here