Thursday, January 10, 2013

Life is Hectic

Assalamualaikum...apa kabar uols? semoga sentiasa di bawah lindungannya...=)




Tengok tajuk pun tau kan? Lately sangat sibuk nak siapkan final draft untuk master project..Kesana kesini mencari data...U know..Susah sangat nak dapatkan data dari orang.. Pas sana pas sini..buat kita macam bola..Student kan..nak tak nak terpaksa redha..Busy kalah menteri sampai nak jenguk blog pun tak sempat..Alhamdulillah..8th Jan lepas, presentation for master project berakhir..macam biasa after presentation haruslah kena buat correction..Tapi tekanan dah kurang sikit..Better than before..and sekarang boleh focus untuk exam pula..Sebagai manusia normal memang rase stress sangat untuk siapkan master project ni..Sometimes rase nak give up je..

Setiap orang ada cara tersendiri untuk hilangkan rase stress and nervous..Bagi ju pula, selepas kita mengadu segala apa yang kita rasa kepada pencipta, untuk hilangkan rasa dupdap dupdap ni ju perlukan semangat dari insan-insan yang tersayang...So, apa yang ju buat before exam or presentation?

  • First skali ju akan call parent ju..ju akan cakap ngan diorang yang ju ada exam or presentation haritu..time tu lah ju mintak parent ju untuk doakan ju..minta maaf segala salah silap ju pada parent ju..yelah..kadang-kadang hati mak ayah ni sangat sensitif..even anak-anak lama tak call pun boleh jadi kecil hati..so, sentiasa la call kalau berjauhan ye...jangan asyik ingat nak call boypren je ye! Doa restu ibubapa sangat penting taw..!

  • Secondly ju akan forward mesej to all my beloved sisters and brothers..Selain daripada parent kita, orang yang paling dekat dengan kita is our siblings..Diorang la yang akan ada ngan kita susah senang taw! so, doa diorang pun penting juga..biasanya ju akan forward mesej sejam or dua jam before masuk exam or presentation..tau tak kenapa? sebab...ju dapat baca mesej-mesej pembakar semangat dari diorang semua before ju masuk exam..time tu, jangan pelik lah kalau nampak ju senyum sorang-sorang..hehe

  • Thirdly, ju akan hantar mesej juga kat cik abang mate kuyu sorang tu..Walaupun die suke membebel..Annoying tak tentu pasal..Cari gaduh tak kira masa..Kadang-kadang bebelan dia tu pun boleh bagi semangat..*kadang-kadang*..hehe..Gurau je =) Selalunya dia akan call or mesej before exam or presentation..Bagi kata-kata semangat yang sangat bermakna =') 

  • Finally, jangan lupa kat kawan-kawan sekeliling..Sahabat yang sentiasa setia dengan kita..sometimes kita tak sedar ada kata-kata kita yang kurang disenangi..Mungkin ada hati yang terluka atau terasa..So, inilah masa yang sesuai untuk kita minta maaf dan memaafkan orang lain..barulah hati boleh tenang..Bukan time raya baru nak minta maaf ye.. =P

Selepas kita berusaha, Tawakal Alallah tu yang paling penting...Semoga Allah permudahkan segala urusan kita..Mintalah sebanyak mungkin dalam doa kita dan jangan lupa doakan juga kedua ibubapa, saudara and rakan-rakan yang lain..ingat, antara doa yang dimakbulkan Allah ialah doa orang yang mendoakan orang lain tanpa pengetahuan mereka..Malaikat akan meng 'amin' kan doa kita..Segala kebaikan yang kita doakan untuk orang lain tanpa pengetahuan mereka In syaa Allah akan balik kepada kita..=) So jangan kedekut dalam doa ye..

okayh la..dah panjang lebar membebel..ju kena siapkan asignment before exam this sunday..Doakan ju dapat buat yang terbaik ye..All da best juga untuk yang lain..=) thanks for reading dear...








12 comments:

Nadiaafarhanaa said...

semoga kerja dpermudahkan :)

mizmizza said...

oh my gucci u da t'jmp blog i..hehehe
marilah kita b'blogging untuk m'isi masa lapang :D

Cik Dania said...

DAH FOLLOW..PLEASE VOTE CONTEST MY BABY

sukasukitulisblog said...

tak jumpa shout box..hehehe...

Ayu Jue said...

nadia farhana>> thanks dear =)

Ayu Jue said...

mizmizza>> haha..taw dah la nak stalk akk kat mane pasni..=P

Ayu Jue said...

Cik Dania>> okayh dear =)

Akupenghibur.com said...

gud luck yer somoga ALLAH permudahkan urusan

Ayu Jue said...

justablogofmine>>sampai esok cari pun xjumpe sebab mmg xde..=P

Ayu Jue said...

Aku Penghibur >>thanks

Prince Of Persia said...

berkunjung mak cik

Ayu Jue said...

Prince Of Persia>> time kaseh!

here